ΠΑΙΔΙΑ & ΕΦΗΒΟΙ
Κάθε παιδί γεννιέται με συγκεκριμένες συναισθηματικές ανάγκες. Καθολικές συναισθηματικές ανάγκες είναι η ανάγκη για:
ασφάλεια και σταθερότητα / ζεστασιά και αμοιβαιότητα / κατανόηση και καθοδήγηση / αποδοχή και εκτίμηση / αυτονομία και αίσθηση ταυτότητας / αίσθηση του «ανήκειν» / παιχνίδι και αυθορμητισμό / υγιή, ρεαλιστικά όρια.
Τα προβλήματα στην παιδική και εφηβική ηλικία συχνά προκύπτουν από αδυναμία ικανοποίησης των συναισθηματικών αυτών αναγκών. Αυτό σημαίνει ότι διάφορες αρνητικές και τραυματικές εμπειρίες μπορούν να παίξουν επιβαρυντικό ρόλο στην αναπτυξη κάποιας δυσκολίας στο παιδί. Επιβαρυντικό ρόλο επίσης δύνανται να έχουν κι άλλοι παράγοντες, όπως η συναισθηματική ιδιοσυγκρασία κάθε παιδιού ή κληρονομικοί, προγεννητικοί ή περιγεννητικοί παράγοντες.Η εξειδίκευσή μου στη Γνωστική Συμπεριφορική ψυχοθεραπεία Παιδιών και Εφήβων και σε Προγράμματα Ψυχοθεραπείας παιδιών και εφήβων, όπως τα “Think Good-Feel Good”, “Good Enough Parenting”, “Coping Koalas”, “The Explosive Child”, “το Κυνήγι του Θησαυρού”, “The CALM Program”, προσφέρει τα κατάλληλα εργαλεία για την αντιμετώπιση ψυχοπαθολογικών προβλημάτων σε παιδιά και εφήβους που εμφανίζουν συμπτώματα αγχώδους διαταραχής (ιδεοψυχαναγκαστική, γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, φοβίες, σωματικά συμπτώματα), κατάθλιψης, εναντιωτικής συμπεριφοράς και άλλων διαταραχών, αλλά και την ενδυνάμωση των προστατευτικών παραγόντων που βοηθούν τα παιδιά και τους εφήβους να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες ψυχοπιεστικές συνθήκες.
Στο βιβλίο μου “ο Αγχόσαυρος: Οδηγός διαχείρησης εσωτερικευμένων διαταραχών με γνωστικές-συμπεριφορικές τεχνικές” έχω κατασκευάσει και εφαρμόζω προγράμματα παρέμβασης τόσο σε παιδιά με εγκατεστημένες διαταραχές, όσο και προληπτικά (σε παιδιά που δεν εμφανίζουν συμπτώματα ψυχοπαθολογίας) για την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας.
ΠΑΙΔΙΑ
Παρέχω υπηρεσίες συμβουλευτικής σε γονείς με παιδιά που αντιμετωπίζουν συναισθηματικές δυσκολίες, κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διατροφικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς. Συνεργάζομαι με ένα δίκτυο ειδικών πάνω στη ψυχική υγεία των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Δεν παρέχω υπηρεσίες συμβουλευτικής που αφορούν σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, παιδιά με ΔΕΠΥ ή νοητική υστέρηση.
Παρέχω υπηρεσίες συμβουλευτικής σε γονείς με παιδιά που αντιμετωπίζουν συναισθηματικές δυσκολίες, κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διατροφικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς. Συνεργάζομαι με ένα δίκτυο ειδικών πάνω στη ψυχική υγεία των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Δεν παρέχω υπηρεσίες συμβουλευτικής που αφορούν σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, παιδιά με ΔΕΠΥ ή νοητική υστέρηση.
ΓΟΝΕΙΣ
Τα μέχρι τώρα ευρήματα από μετα-αναλυτικές μελέτες καταδεικνύουν πως οι γονείς που υποστηρίζονται ψυχολογικά κατά την περίοδο της σχολικής ηλικίας και της εφηβείας των παιδιών τους είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί στην επικοινωνία και στήριξη των παιδιών τους, εμφανίζουν οι ίδιοι μεγαλύτερη ικανοποίηση, ταυτόχρονα δε μικρότερα ποσοστά άγχους και ανεπάρκειας, δηλώνουν περισσότερο επαρκείς στο γονεϊκό τους ρόλο και διατηρούν ομαλές οικογενειακές σχέσεις μεταξύ των μελών.
Γονείς με:
- Δυσκολία στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών
- Διαζύγιο ή δυσαρμονία μεταξύ τους
- Υιοθεσία, αναδοχή
- Πένθος μετά από απώλεια
- Αδυναμία χειρισμού στρεσογόνων καταστάσεων (έναρξη-αλλαγή σχολείου, γέννηση άλλου παιδιού).
Όλες οι οικογένειες δικαιούνται να έχουν πρόσβαση σε σωστές υπηρεσίες ψυχικής υγείας. Για να ενημερωθείτε, μπορείτε να μου στείλετε mail ή να με ρωτήσετε.
“Αν ήταν όλα στων θνητών το χέρι, πρώτα πρώτα για το γονιό θα ορίζαμε του γυρισμού τη μέρα”
Ομήρου Οδύσσεια
Ομήρου Οδύσσεια
ΕΦΗΒΟΙ
Οι έφηβοι καλούνται να μάθουν να διαχειρίζονται πληθώρα συναισθηματικών δυσκολιών και προβλημάτων συμπεριφοράς. Η θεραπεία προσαρμόζει τις θεραπευτικές στρατηγικές στην εφηβική ηλικία και στοχεύει στο να εκπαιδεύσει τους εφήβους και τους γονείς/φροντιστές τους σε συγκεκριμένες δεξιότητες και τεχνικές. Οι πυλώνες εκπαίδευσης δεξιοτήτων σχετίζονται με τη συναισθηματική απορύθμιση στην εφηβεία. Η θεραπεία περιλαμβάνει διάφορα στάδια, ανάλογα με τους θεραπευτικούς στόχους, ενδεικτικά, αυτο-επιγνωση (ο έφηβος ακολουθοεί τεχνικές που τον βοηθούν στον αυτο-έλεγχο και την αυτο-γνωσία), ανοχή και διαχείριση του στρες (ο έφηβος εκπαιδεύεται σε τεχνικές μειωσης του άγχους, ως εργαλείο για τη μείωση παρορμητικών συμπεριφορών και αποδοχής της πραγματικότητας), συναισθηματική ρυθμιση (στοχεύει στην αύξηση των θετικών συναισθημάτων και στη μείωση της αρνητικότητας), αποτελεσματικότητα στις διαπροσωπικές σχέσεις (ο έφηβος εκπαιδεύεται σε δεξιότητες για τη βελτίωση και διατήρηση υγιών σχέσεων με την οικογένεια και με συνομηλίκους), επίλυση προβλημάτων (διδάσκεται βασικές αρχές αλλαγής προβληματικών συμπεριφορών και τεχνικές για τη μείωση των ενδοοικογενειακών διενέξεων).
Οι έφηβοι καλούνται να μάθουν να διαχειρίζονται πληθώρα συναισθηματικών δυσκολιών και προβλημάτων συμπεριφοράς. Η θεραπεία προσαρμόζει τις θεραπευτικές στρατηγικές στην εφηβική ηλικία και στοχεύει στο να εκπαιδεύσει τους εφήβους και τους γονείς/φροντιστές τους σε συγκεκριμένες δεξιότητες και τεχνικές. Οι πυλώνες εκπαίδευσης δεξιοτήτων σχετίζονται με τη συναισθηματική απορύθμιση στην εφηβεία. Η θεραπεία περιλαμβάνει διάφορα στάδια, ανάλογα με τους θεραπευτικούς στόχους, ενδεικτικά, αυτο-επιγνωση (ο έφηβος ακολουθοεί τεχνικές που τον βοηθούν στον αυτο-έλεγχο και την αυτο-γνωσία), ανοχή και διαχείριση του στρες (ο έφηβος εκπαιδεύεται σε τεχνικές μειωσης του άγχους, ως εργαλείο για τη μείωση παρορμητικών συμπεριφορών και αποδοχής της πραγματικότητας), συναισθηματική ρυθμιση (στοχεύει στην αύξηση των θετικών συναισθημάτων και στη μείωση της αρνητικότητας), αποτελεσματικότητα στις διαπροσωπικές σχέσεις (ο έφηβος εκπαιδεύεται σε δεξιότητες για τη βελτίωση και διατήρηση υγιών σχέσεων με την οικογένεια και με συνομηλίκους), επίλυση προβλημάτων (διδάσκεται βασικές αρχές αλλαγής προβληματικών συμπεριφορών και τεχνικές για τη μείωση των ενδοοικογενειακών διενέξεων).
Έφηβοι με:
- Καταθλιπτική διάθεση
- Αγχώδεις διαταραχές
- Συναισθηματική απορρύθμιση
- Προβλήματα συμπεριφοράς
- Δυσκολίες στο σχολείο και στις διαπροσωπικές σχέσεις
- Προβλήματα στις σχέσεις με τους γονείς
- Διατροφικά προβλήματα
- Παραμέληση, Τραύμα, Κακοποίηση
Η εκπαίδευσή μου σε διαφορετικές ψυχοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις μου επιτρέπει να συνδυάζω προγράμματα παρέμβασης που αφορούν τόσο τη θεραπεία των συναισθηματικών δυσκολιών και προβλημάτων των εφήβων.
ΣΧΟΛΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Το σχολείο, ως χώρος ζωής και υγιούς κοινωνικής και ψυχικής ανάπτυξης, έχει χρέος να λαμβάνει υπόψιν επίκαιρα θέματα της πραγματικής ζωής, καθώς και βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στο σύγχρονο κόσμο. Η πεποίθησή μου είναι οτι η εφαρμογή παρεμβάσεων και ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία προλαμβάνει πολλά από τα προβλήματα αυτά, αλλά και τις συναισθηματικές δυσκολίες του παιδιού και του εφήβου. Οι εκπαιδευτικοί που είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και διαθέτουν τις κατάλληλες δεξιότητες, μπορούν να αντιμετωπίζουν πλειάδα προβλημάτων, προτού αυτά εξαπλωθούν σε άλλα πεδία της λειτουργικότητας του παιδιού και της οικογένειάς του και προτού αποκτήσουν το χαρακτήρα της διαταραχής. Επομένως, τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι πολύ σημαντικά και επιλύονται βασικά προβλήματα.
Συνεργάζομαι με εκπαιδευτικούς βοηθώντας τους στη διεξαγωγή ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων μέσα στη σχολική τάξη, τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα πλαίσια του διευρυμένου ρόλου του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν κάποιο ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα στo σχολείο τους και χρειάζονται συμβουλευτική υποστήριξη και εποπτεία, μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου.
Το σχολείο, ως χώρος ζωής και υγιούς κοινωνικής και ψυχικής ανάπτυξης, έχει χρέος να λαμβάνει υπόψιν επίκαιρα θέματα της πραγματικής ζωής, καθώς και βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στο σύγχρονο κόσμο. Η πεποίθησή μου είναι οτι η εφαρμογή παρεμβάσεων και ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία προλαμβάνει πολλά από τα προβλήματα αυτά, αλλά και τις συναισθηματικές δυσκολίες του παιδιού και του εφήβου. Οι εκπαιδευτικοί που είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και διαθέτουν τις κατάλληλες δεξιότητες, μπορούν να αντιμετωπίζουν πλειάδα προβλημάτων, προτού αυτά εξαπλωθούν σε άλλα πεδία της λειτουργικότητας του παιδιού και της οικογένειάς του και προτού αποκτήσουν το χαρακτήρα της διαταραχής. Επομένως, τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι πολύ σημαντικά και επιλύονται βασικά προβλήματα.
Συνεργάζομαι με εκπαιδευτικούς βοηθώντας τους στη διεξαγωγή ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων μέσα στη σχολική τάξη, τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα πλαίσια του διευρυμένου ρόλου του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν κάποιο ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα στo σχολείο τους και χρειάζονται συμβουλευτική υποστήριξη και εποπτεία, μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου.